22.12.12

22.12.12

Thursday, December 5, 2013

Kisah Chenta Chenton

Okay, entry ni aku nak cite pasal kisah cinta aku n Mr.B... haha bajet org nak tau ler tuh... x kesah ler org nak tau ke x... aku tulis kat sini sbb aku sndiri nak baca balik semula nnt n bg anak2 aku baca (bajet ramai anak lettew.. padahal br sorg on the wayy..)

Hehe kisah cinta ktorg bermula masa sme2 blaja dulu.. aku ni anti-couple la konon.. sbb since skola, walopun agak cun, tp x pernah terima memana lelaki.. acecece bajet nak mati... bila dh bsr, gemok gedempol kau! hahaha

ktorg classmate, sme2 amek biomedic.. slalu gak jd groupmate kat lab.. tp Mr.B ni pendiam time kat class dedulu (dulu je pendiam, skrg mulot murai ya amat!).. so kewujudan die x dihiraukan la bg aku.. walopun satu group, kalo die x dtg pun, x amek kisah pon..


kat atas ni gmbr masa first sem dulu... ni first gmbr berdua.. groupmate microbe time tu.. haha x sangka akan kawen ngan laki ni... hahaha lps tu masa dh third year, ttibe je die mcm asek approach aku.. mcm pelik jgk.. aku ingt sbb die nak tackle kwn aku.. so ak layan kan jela... smpai satu waktu tu, die start msj2 ak.. tp msj time weekend je.. haha katanya x nak kaco waktu study la konon...

n at last, die confess... tp ak x terima terus.. ak bgtau adik beradik ak, mak ak... hahaha kelakar kan siap bgtau family... bkn apa, bg ak, kalo nak kapel men2 tu baik x payah jela... siap buat istikharah.. yela, sbb waktu tu ak xde pape perasaan pon kat die.. die je yg syok kat ak (hahaha padahal time tu tertunggu2 je weekend sbb nak suro die msj ak. hahaha)

n afta few weeks berfikir, akhirnya ak terima die.. tu pon afta janji mcm2 bagai.. haha perjanjiannye, kte kapel bkn utk suka2 tp utk kawen.. n ak nmpk sgt2 kesungguhan die smpai ak penah nanges sbb terharu ad gak org yg betol2 sungguh2 nak kat ak ni yg gemok gedempol.. hahha start kapel on 02.03.10...



mcm2 la ktorg harungi smpai merisik (10.09.11) ---> betunang (16.10.11) ----> kahwin (22.12.12).. hehe kjap je masa berlalu... n now hepy sgt dgn life skrg walopun progress project master lmbt, tp alhamdulillah, ak happy! hehe

merisik 
bertunang (a day b4 convo)
our convocation day (17.10.11)
nikah 22.12.12
hari bersanding 23.12.12
bertandang 29.12.12
alhamdulillah majlis ktorg bejalan dgn sgt lancar n puas hati dgn semua vendor2 yg terlibat.. hehe the best day in our lives kan bila dpt jd raja sehari ni.. hehe n jasa family n kwn2 menjayakan majlis mmg x dpt dibalas la... thanks a lot semua yg terlibat!

No comments:

Post a Comment